torsdag 8 oktober 2009

Hur tänker män?

Jag blir lite nyfiken. Hur tänker män egentligen? Har av jobbskäl sms:at lite med en manlig bekant. Planerat jobb, och skämtat lite. Ingenting på något sätt under bältet, eller i närheten av att antyda något annat än uppskattning över samarbete. Så dimper det ner ett nytt sms - med en fräckis. Är det för att ragga? för att markera något (lite oklart vad, men kanske någon form av revirpinkning i stil med Hanna Hellquists krönika om sin väntande kompis)? för att det för honom är en helt naturlig fortsättning att från att ha samarbetat bra övergå till att... vadå? tävla i fräckisar? Jag förstår inte vad han vill, och om det var ett försök att ragga undrar jag vad eller vem som fått honom att tro att det var en god idé att inleda med en - dessutom ganska dålig - fräckis?! Jag kan försäkra att på mig funkar det inte. Rycker på axlarna och skiter i honom, vilket tack och lov inte är något problem jobbmässigt heller. Men är ändå nyfiken - hur tänkte han?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar