onsdag 30 september 2009

Riktiga föräldrar

Har sedan terminens första föräldramöte haft lite dåligt samvete över att jag inte jublar inför alla åtaganden om loppisar, klassfester, skolresor, julmarknader och annat som följer med att barnen går i skolan. Tycker att jag har svårt nog att hinna med vardagen som den är, vilket möttes med kompakt oförståelse när jag försökte bromsa lite vid föräldramötet. Dålig förälder skrivet över pannan sedan dess. Nu börjar jag dock landa i att jag mycket hellre ägnar tiden åt barnens utveckling, läxläsning och att göra saker tillsammans än att flera gånger per termin behöva umgås i flock med barnens klasskamraters föräldrar. Någon enstaka gång - javisst! Men när det ska bakas och lagas och säljas och ordnas och städas och donas gång på gång, då lägger jag hellre den tiden på mitt eget eftersatta hushåll. Och den prioriteringen har jag inga problem med att stå för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar