lördag 25 juli 2009

Saker jag tycker om

Ibland kan det bli lite för mycket morrande. Jag har ägnat några dagar åt att mer noga lägga märke till alla små, vardagliga saker som så lätt försvinner bakom ilska och irritation över det som inte fungerar som det ska. Här är några exempel på vad jag njutit av:

  • bada i alldeles stilla sjö i mulet väder när världen liksom håller andan
  • gosa med barnen
  • höra regnet mot taket och vinden i träden när jag vaknar i varm säng på natten
  • diska tillsammans med barnen - utan katastrofer och utan att bli arg
  • äta solvarma vita vinbär direkt från busken
  • kunna kramas med min man igen - mind you, vi har inte löst haveriet från för några veckor sedan, det är bara nedstoppat längst ner i smutstvättskorgen, och det är inget bra sätt att lösa problem. Men mänsklig närhet är inte att förakta
  • läsa böcker för barnen

Så lätt att glömma, men så viktigt för att göra livet mer uthärdligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar